Colesterolul

Colesterolul, cel mai mare dusman al inimii, poate fi invins cu remedii naturiste

    Cel mai pacatos efect al excesului de grasimi si dulciuri este colesterolul, raspunzator de maladii cardiovasculare. De fapt, colesterolul este dusmanul inimii. Se depune pe peretii vaselor de sange din rinichi, creier, inima. Acest lucru il stiau si stramosii nostri, dar aveau leac pentru el. in loc sa apelati la medicamente si antioxidanti din farmacie, puteti incerca sa va curatati arterele cu retete naturiste, pe baza de plante, la fel de eficiente, dar mult mai sanatoase.
Alimente bune, alimente rele
Pentru scaderea colesterolului nu trebuie sa incepeti din nou sa tineti post. O ratie zilnica de grasimi sub valoarea de 20-30% din totalul caloriilor mentine colesterolul in limite normale. sunt recomandate acele alimente ce contin grasimi nesaturate, cum ar fi: pestele gras (somon, hering), untura de peste, ficat de gisca sau rata, uleiuri polinesaturate
(rapita, floarea-soarelui, porumb) si mononesaturate (masline, alune). Dar vor fi evitate grasimile saturate: carnea grasa, mezelurile, untul si produsele de patiserie, carnea fiind inlocuita, pe cat posibil, cu peste. Statisticile arata ca francezii sunt printre cei mai mari consumatori de grasimi, dar, in acelasi timp, tot ei sunt cel mai putin atinsi de afectiuni cardiovasculare. Aceasta pentru ca beau zilnic un pahar de vin rosu, unul dintre cei mai buni antioxidanti. Alte alimente care reduc nivelul de colesterol: cerealele complete, vegetalele din familia cruciferelor (conopida), vinetele, lintea, fasolea, soia, ceapa si usturoiul, rosiile si fructele.
Inamicii colesterolului
Printre remediile naturiste care scad colesterolul „rau“, se numara lecitina pe care o gasim in galbenus, ulei vegetal, cereale integrale, boabe de soia si lapte nepasteurizat. Vitaminele B6 (piridoxina), B15 (colina) si B3 sunt recunoscute pentru proprietatea de a diminua colesterolul daunator. Aceste vitamine sunt prezente in: germeni de grau, drojdie, tarate. De asemenea, vitamina E nu trebuie sa lipseasca din organism, cele mai importante surse gasindu-se in: semintele de floarea soarelui, flori de sofran, ulei de soia. Semintele de coriandru reduc si ele colesterolul si stimuleaza actiunea rinichilor. Se fierb 2 linguri seminte de coriandru si se strecoara dupa racire. Se consuma de 2 ori pe zi din aceasta decoct. Taratele de grau, orez, secara, morcovi, sfecla, mango, varza, laptuca si telina, fulgii de ovaz si de porumb sunt inamicii colesterolului. Ca sa scapati de colesterol, beti cel putin 10 pahare de apa pe zi.
Ceaiuri anticolesterol
Iata cateva ceaiuri care au proprietatea sa scada nivelul colesterolului: infuzie dintr-o lingura de anghinare la o jumatate de litru de apa. Jumatate se bea dimineata pe stomacul gol, iar restul, cu o jumatate de ora inaintea meselor, dupa care se recomanda repaus la pat, culcat pe partea dreapta. Infuzia din frunze de mesteacan se prepara din doua linguri de planta la cana. Se adauga dupa racire un varf de cutit bicarbonat de Na. Se bea cu lingura in cursul unei zile. Ceaiurile de coacaz negru, ghimpe, maces, paducel, papadie (infuzie 1-2 lingurite/cana, 2-3 cani/zi), plop negru, salvie, bulbii de usturoi (cate 2-3, seara), maceratul de vasc sunt alte leacuri anticolesterol. Avocado contine acid linoleic care scade colesterolul. De asemenea, e bine sa se consume migdale (au proteine 18,3% si grasimi 54%). Mai sunt bune si infuziile de nuc, patlagina, traista-ciobanului.
Retete din plante
Una dintre cele mai puternice combinatii de plante hipocolesterolemiante este: rostopasca + mesteacan + anghinare. Se fac cure de 30 zile (nu mai mult, deoarece rostopasca este toxica) cu tinctura din aceste plante, in mod egal amestecate. Tinctura se prepara astfel: se pun 20 linguri de pulbere de plante peste un litru alcool de 75 grade. Se lasa la macerat 10 zile, agitandu-se zilnic. In final se stoarce, se filtreaza si se toarna in sticlute mici, inchise la culoare. Se ia o lingurita din amestecul de tincturi in 100 ml apa, cu o jumatate de ora inainte de fiecare masa. Hreanul se da pe razatoare si se amesteca cu o ceasca de miere de tei. Se lasa la macerat timp de 12 ore, apoi se consuma fractionat in 24 de ore. Aceasta cura dureaza 30 de zile si se face de doua ori pe an. Mai e renumita si ventrilica din care se beau 2 cani pe zi, sub forma de infuzie (1 lingurita la cana), dar si infuzia de paducel, tinctura de petale proaspete de trandafir de dulceata (de 3 ori/zi cate 1 lingurita). Se poate prepara o infuzie din: 5 g usturoi, 5 g ceapa, un pumn papadie/1 litru apa. Se beau 4 pahare/zi.

Lamaie, afin si papadie
Tot pentru scaderea colesterolului se inghit cu 30 minute inainte de fiecare masa (de 3 ori/zi) cate o lingurita cu boabe de mustar auriu care ajuta si contra constipatiei. Dupa 3 saptamani, colesterolul ajunge la normal. E bine sa se bea mult suc de lamaie. Nivelul colesterolului se regleaza si cu ulei de somon. O cura cu mere sau otet de mere va dizolva calciul si alte depuneri minerale din organism, actionand ca antiarterosclerotic. Lemnul-dulce scade si el colesterolul, dar este contraindicat in hipertensiune. Papadia este un excelent depurativ sanguin si drenor hepatobiliar, contribuind la scindarea depozitelor de grasimi si de colesterol din tunica interna a arterelor. Frunzele acestei plante pot fi folosite ca salata sau infuzie. Mai putem fierbe timp de 2-3 minute, 10 g de catina in 200 de ml de apa, se strecoara lichidul si se beau doua-trei cani pe zi. Fructele de afin sunt bogate in minerale si vitamine si se pot consuma ca atare sau sub forma de suc, cate un pahar in timpul fiecarei mese.

Valori normale
    Colesterolul este o grasime naturala care circula prin sange. El este indispensabil organismului, dar devine periculos cand se afla in exces. Creste odata cu varsta pana la 60 de ani, dupa care ramine stationar. Trebuie masurat cel putin o data la 5 ani, dupa implinirea varstei de 20 de ani. Colesterolul este de doua feluri: HDL (benefic), care duce la eliminarea grasimilor, si LDL (rau), care permite stocarea grasimilor. Valoarea optima de LDL poate atinge cel mult 130 mg/dl, pe cand cea minima de HDL, pentru a putea actiona protectiv, este de 40 mg/dl. Insumate, dau colesterolul total de 200 mg/dl, care reprezinta o valoare normala la omul sanatos. ingrijorarea trebuie sa apara la valori peste 239 mg/dl. Pentru diabetici, valoarea colesterolului nu trebuie sa depaseasca 100.

    Sfaturi preventive– indepartati grasimea vizibila de pe bucatile de carne
– Consumati saptamanal unul sau doi pesti cu carne grasa sau fructe de mare
– Nu prajiti pestele in grasimi vegetale hidrogenate sau animale. Prajitul in tigaie sau in profunzime poate duce la scaderea continutului de acizi omega-3.
– Consumati produse lactate cu un continut scazut in grasimi sau fara grasimi
– Preparati alimentele prin fierbere, coacere sau prajire pe gratar, nu prin prajire in tigaie
– Reduceti consumul de alimente de tip fast-food, unt, chipsuri din cartofi, biscuiti si prajituri si alte alimente procesate care contin grasimi pentru fragezirea aluatului
– Consumati grasimi din surse brute, precum pesti cu carne grasa, nuci, soia, avocado, seminte (in paine) si uleiuri presate la rece
– Consumati ulei de masline presat la rece
– Folositi tigai neaderente pentru a reduce cantitatea de grasime folosita, dar si pentru impiedicarea aderarii alimentelor prajite
– Renuntati la tutun si alcool.
– Faceti miscare cat de multa, sportivii au cel mai mic procent de colesterol in corp
– Nu va enervati, stresul duce la cresterea nivelului de colesterol.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: